3 tipy ako nenaletieť internetovým podvodníkom

28. júna 2017

Stretol sa s tým už hádam každý. Profesionálne vyzerajúci internetový obchod ponúka zázračný produkt, ktorý zaručene vyrieši problém s akné, vypadávaním vlasov, nadváhou, psoriázou alebo dokonca vylieči rakovinu. Keď sa k tomu pridá dôveryhodné svedectvo pána Jozefa z Košíc, ktorý aj na fotke vyzerá veľmi zdravo a spokojne, niektorí z nás začnú váhať, či by tých pár desiatok eur predsa len nestálo zato.

Pozor! Nemusí byť všetko zlato, čo sa blyští. Predtým, ako sa rozhodnete minúť ťažko zarobené peniaze, si ponúkaný produkt a internetový obchod preklepnite.

1. Preklikajte sa diskusiami

Skôr, než sa rozhodnete pre nákup cez internet, skúste si „vygúgliť“ názov kupovaného produktu spolu so slovom „recenzia“ alebo „diskusia“. Na internetových diskusných fórach si môžete prečítať názory viacerých zákazníkov a takto zistiť, či boli s daným produktom naozaj spokojní.

Aj pri prezeraní internetových diskusií však treba byť obozretný. Ak sa nad produktom vznáša vlna kritiky a z radu vyčnieva jeden či dva pozitívne komentáre, buďte opatrní a kúpu takéhoto produktu radšej zvážte. Môže ísť totiž o recenziu plateného diskutéra, ktorý má v popise práce chválenie ponúkaného produktu/služby.

2. Zistite kontaktné údaje internetového obchodu

Každý internetový obchod by mal mať na svojej stránke uvedené kontaktné údaje, a to názov firmy, IČO a sídlo firmy. Pokiaľ tieto údaje chýbajú, je to dosť vážny problém. Podnikať bez oprávnenia je totiž nezákonné, navyše v prípade reklamácie nebudete vedieť, kam a komu máte reklamovaný produkt odoslať.

Na stránke Slovenskej asociácie pre internetový obchod si môžete cez názov eshopu alebo jeho prevádzkovateľa overiť, či ide o certifikovaný obchod. České eshopy si môžete preklepnúť na webe Asociácie pre elektronickú komerciu.

3. Pozorne si prečítajte obchodné podmienky

Ak kupovaný produkt prešiel prvými dvoma testami, ale niečo sa vám predsa len nezdá, pozorne si pred kúpou prečítajte obchodné podmienky. Aj keď na to každý nemá trpezlivosť, oplatí sa to. Pri malých a nie veľmi známych internetových obchodoch radšej obetujte pár minút času a obchodné podmienky si prečítajte naozaj dôkladne.

Diskusia

  1. Štefan píše:

    Typickým príkladom klamlivej reklamy je reklama na „Detoxic“. Z bombastickej reklamy vôbec nič nie je pravda. Keď sa necháte oklamať a objednáte si tieto tabletky, potom zistíte, že je to len výživový doplnok ku diéte. Pritom nie je uvedený žiaden výrobca. Na slovenskom texte je napísané, že sa má brať 30 minút pred jedlom, ale v ostatných jazykoch je napísané, že 30 minút po jedle. Uvádzajú 4 certifikáty, ktoré sú o niečomo úplne inom. Taktiež uvádzajú istého experta z parazitologického ústavu, ale ten ústav sa dištancuje od neho s tým, že taký lekár u nich vôbec nepracuje a asi ani neexistuje. Sú tam len pozitívne komentáre istých vymyslených užívateľov, ale nedá sa tam vložiť váš kritický komentár. Atď, atď.

  2. Iris12345 píše:

    Tiež som sa dala napáliť na jeden takto „elixír“. Poslali mi úplne iný výrobok ako som si objednala. Sľúbené peniaze naspäť už nikdy neuvidím. Napísala som 4 negatívne komentáre, objavili sa tam na pár minút a potom boli vymazané. Odvtedy si dávam veľký pozor, najprv čítam recenzie na obchod. Dúfam že bude stále viac obozretnejších zákazníkov a podvodníci nebudú mať také šance bohatnúť na úkor chorých ľudí.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *